Förvaltningsledare för Ekonomi och Inköp

Vill du arbeta med IT i nära samverkan med verksamheten i ett av de ledande företagen inom entreprenad/infrastruktursbranschen? Läs vidare!

 Applikationsförvaltningen på Svevias IT-avdelning stödjer Svevias verksamhet genom att förvalta applikationerna som används och behövs i det dagliga arbetet över hela koncernen, dvs systemstöden.

För att förstärka och komplettera deras applikationsförvaltningsteam söker de nu en förvaltningsledare med ansvar är Ekonomi och Inköp, där huvudsystemen är Unit4 Business World (Agresso) och Kommers.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att löpande hantera frågor och ärenden rörande systemet gällande bland annat funktioner, integrationer, möjligheter och bedömningar av krav. Du deltar i diskussioner rörande systemen och kommer även att vara delaktig i olika projekt gällande förändringar i systemet. Du arbetar primärt på en operativ nivå men kommer även att vara involverad i det strategiska arbetet. Du är delaktig i budget och prognosarbetet och ansvarar för avtalsuppföljning.

I det proaktiva arbetet är den kontinuerliga dialogen med våra systemleverantörer en framgångsfaktor för att nå ständiga förbättringar.

Kompetens/Erfarenhet

För att lyckas i rollen tror vi att du har eftergymnasial utbildning eller motsvarande dokumenterad arbetserfarenhet från liknande tjänst. Vi ser med fördel att du har minst 2-3 års erfarenhet med att arbeta med UBW/Agresso. Du har en god teknisk förståelse, har erfarenhet av att arbeta med kravfångst, av att ha implementerat och konfigurerat samt drivit projekt i mål. Vidare har du erfarenhet av att leda leverantörer i en beställarorganisation och är van att se IT frågorna i helhet kopplat mot verksamheten.

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av applikationsförvaltning inom Ekonomi och/eller Inköp i UBW/Agresso

  • Är duktig på att dokumentera och kommunicera

  • Har insikt i ITIL-flödet kring Incident, Problem, Change och Service Request och kunna jobba i flödet

  • Är van att arbeta med leverantörer och sourcingpartners på operativ nivå

  • Är social, ansvarsfull och initiativtagande samt van att hantera flera saker samtidigt och prioritera

  • Talar svenska och engelska flytande


Ansvarig rekryteringskonsult är Andrea Nybäck och Jenny Tallving. Meddela ditt intresse genom ansökan. Vid eventuella frågor kontakta andrea@hcmpartner.se  eller jenny@hcmpartner.se


rekryteringHCM Partner